Koudemiddel crisis

Met alle consternatie over stikstof- en kooldioxiden die het milieu belasten is al helemaal naar de achtergrond verdwenen dat niet lang geleden een ander milieuprobleem speelde. Ook koudemiddel uit airco’s geeft klimaatverandering, we moesten af van R134a. Dat proces zal nog jaren vergen, maar nu al wordt R134a zeldzamer en dus veel kostbaarder.

Iedere airco lekt in enige mate, en moet dus regelmatig bijgevuld worden. Bij aircoservice wordt er een hele administratie verlangd, hoeveel koudemiddel uit de installatie werd gehaald en hoeveel er weer in gaat.

De bedoeling is dat zo min mogelijk koudemiddel verloren gaat, en dus aangevuld moet worden met nieuw gefabriceerd koudemiddel. Om daar druk achter te zetten is er Europese wetgeving gekomen, dat over een aantal jaren uitgesmeerd steeds minder nieuw koudemiddel afgeleverd mag worden. Die beperking is in 2016 al ingegaan. Volgend jaar wordt nog flink meer geknepen, tot aan 2030 wordt het verhandelen van koelmiddelen verder beperkt.

Samenwerking Qcarparts

Dusch Automotive is in 2016 gestart met een samenwerking met Q Carparts.

Qcarparts heeft een  jarenlange ervaring in de autobranche. Qcarparts bouwt iedere dag verder aan een imponerend assortiment automaterialen, gereedschappen en garage equipment, gekenmerkt door kwaliteit en continuïteit. Zekerheid als het gaat om garantie, service en onderhoud.